Поради батькам:
- Найважливіше для дітей – це увага їх батьків. Приділяйте більше часу для спілкування з дитиною. Вислуховуйте її розповіді про школу, запитайте уточнюючі запитання. І пам’ятайте: те, що здається вам не дуже важливим, для вашого сина чи доньки може виявитися найбільш хвилюючою подією за весь день! Якщо дитина побачить ваш інтерес до її справ і турбот, вона обов’язково відчує вашу підтримку. Слухаючи її уважно, ви зможете зрозуміти, в чому малюкові потрібна ваша допомога, про що слід поговорити з учителем, що реально відбувається з дитиною після того, як ви прощаєтесь з нею біля дверей школи.
- Зустрічайтеся з учителями, з класом знайомтеся, з навчальною ситуацією і шкільними правилами. Ваше позитивне ставлення до школи і вчителів полегшить дитині період адаптації.
- Помічайте все, навіть найменші досягнення вашої дитини, відзначайте їх, стимулюючи її впевненість у собі, у своїх силах і можливостях.
- Оцінюйте не дитину, а її вчинки і дії.
- Не вимагайте занадто багато, особливо в перші місяці навчання.
- Пам’ятайте, що школярем стала ваша дитина, а не ви. Підтримуйте самостійність дитини при виконанні домашніх завдань. Це не означає , що допомагати йому взагалі не потрібно, однак відразу позначте для себе межі вашої допомоги і поступово зменшуйте їх.
- Будьте уважні до змін настрою дитини, намагайтеся зрозуміти, з чим вони пов’язані.
- Розмовляючи про невдачі, помічайте, що вони тимчасові, підтримуйте активність дитини в у подоланні різних труднощів. Необхідно зауважити, що діти, які мають проблеми зі здоров’ям, швидше стомлюються, працездатність їх знижена, навчальне навантаження для них є занадто важким. Такі діти потребують особливого підходу та уваги дорослих.
Крім перерахованих вище рекомендацій, їм необхідно в більшій мірі знизити психологічне навантаження наступними діями:
- забезпечте перебування дитини у другій половині дня в домашніх умовах, а не в групі продовженого дня, з включенням до її режиму денного сну (або просто пасивного відпочинку);
- знаходьте час для щоденних прогулянок дитини на свіжому повітрі, а також потурбуйтеся про тривалий нічному сон (не менше 10-11 годин);
- не скупіться на позитивні почуття по відношенню до таких дітей, вони найбільш чутливі до любові, поваги, уваги та підтримки дорослих.
Спільна робота вчителя та асистента вчителя
Таблиця обов'язків учителя, асистента вчителя, діяльності, яку вони виконують спільно
Обов'язки вчителя | Спільна робота вчителя та асистента вчителя | Обов'язки асистента вчителя |
Оцінювання Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та про учнів, в тому числі з ООП | • Обговорити можливості учня з ООП, його сильні та слабкі сторони. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР. | • Вести спостереження за особливостями психофізичного розвитку учня з ООП. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР. |
Розробка програми • Розробити програму навчання на основі робочого плану та індивідуальних освітніх потреб учня, розглянути альтернативи. | • Обговорити бажані результати для учня. Обговорити освітні, поведінкові та емоційні цілі. Участь у розробці ІНП, ІПР учня з ООП | • Підготувати індивідуальний навчальний план (ІНП), індивідуальну програму розвитку (ІПР). Оновлювати інформацію про учнів та ІНП, ІПР. |
Планування • Спланувати роботу на уроці та відібрати ресурси. • Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП. • Визначити пріоритети | • Обговорити підготовку матеріалу та зміну навчального плану з огляду на потреби учня | • Допомогти у доборі та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів, надати іншу подібну допомогу вчителю |
Спостереження • Розробити чітку систему організації навчально- виховного процесу в інклюзивному класі та очікувань щодо навчальних можливостей учня з ООП. • Працювати відповідно до розробленої системи | • Регулярно зустрічатись, щоб обговорити досягнення учня з ООП. • Обговорити реальний етап навчальних досягнень учня з ООП, його відповідність очікуванням, виконання ІНП, ІПР | • Працювати відповідно до системи організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі, правил поведінки та очікувань можливостей учнів з ООП, його ІНП. • Документувати та звітувати вчителю (за потреби) |
Навчання • Виконувати плай уроку, • Спостерігати за процесом • Залучати учнів з ООП • Моделювати навчальні • Надати асистентам ресурси | • Чітко висловити результати • Обговорити конкретні та результати, виконання завдань ІНП. • Обговорити розташування • Обговорити необхідність гнучкого розкладу відвідування уроків учнями з ООП | • Проводити додаткове • Спостерігати за їх • Формувати та сприяти • Сприяти розвитку зв’язного • Вести спостереження, надавати вчителю об'єктивну інформацію щодо навчальної діяльності |
Оцінка • Слідкувати за прогресом учнів з ООП та оцінювати його. • Слідкувати за виконанням ІНП | • Обговорити спостереження. • Обмінятись інформацією. • Обговорити пропозиції щодо доповнення ІНП, ІПР (чи внесення змін) | • Спостерігати за поведінкою • Збирати та записувати дані • Вносити пропозиції |
Звітування • Звітувати перед батьками та шкільною командою | • Обговорити інформацію • Дотримуватися | Звітувати перед вчителем та потреб. • Звітувати перед вчителем |
Мати інформацію про поточний стан справ | • Обговорювати інформацію про поточний стан справ | Брати участь у |
Немає коментарів:
Дописати коментар